zondag 16 maart 2008

Lekker op dreef


Het is al weer even sinds mijn laatste posting, niets te melden....??Eigenlijk wel want iedere dag zijn er weer nieuwe verhalen, maar meestal kleine verhalen over grappige ontmoetingen, bijzondere aflever adresen en spannende momenten langs de weg. Inmiddels is de Twinpack auto mijn vaste auto, de vorige chauffeur heeft een hagelnieuwe gekregen en deze keurig verzorgd voor mij achtergelaten. Het is bijzonder fijn om een eigen auto te hebben. Je hoeft dan niet iedere dag met je spullen te slepen maar gewoon in de auto laten liggen en ook niet opnieuw wennen aan de spullen en auto van een ander. Mijn vaste clubavond die mij eigenlijk wel een beetje heilig was moest ik in het begin wel laten schieten, nadat ze aan de zaak daarvan hoorden hebben ze ervoor gezorgd dat ik Vrijdag een andere rit heb waarbij ik niet vroeg hoef te beginnen maar dan wel wat later thuis ben... Op donderdag proberen ze me niet te laat terug te laten komen, maar dat mislukt nog wel eens.. Vooraf heb ik zo mijn twijfels gehad over de files maar ik kan zeggen dat het bijzonder meevalt. Meestal word er geprobeerd om je voor de avondspits weer in de buurt van Barneveld te krijgen maar sommige klanten zitten toch echt verder weg en dan moet je 's avonds even aansluiten, ook daar krijg je handigheid in en weet je precies welke wegen en rijbanen je het beste kan pakken. Omdat je toch veel voor vaste klanten rijd kom je regelmatig bij dezelfde klanten, op die manier kun je hele leuke kontakten opdoen en ook kom je regelmatig dezelfde chauffeurs tegen bij de talloze bedrijfen. Ik rijd 's ochtends nog wel eens samen op met een andere chauffeur uit Barneveld en dan praten we wat over de bak, op die manier ben je zo een heel eind weg en is het eigenlijk vreselijk gezellig. Ik heb geen last van het feit dat je de hele dag alleen zit, er gebeurd de hele dag zoveel om je heen dat je in principe nooit alleen ben. Menig chauffeur zal inmiddels een bijzonder warme band opgebouwd hebben met zijn vaste bijrijdster die diep verscholen in de TomTom haar werk doet. Meestal kunnen wij het ook goed met elkaar vinden maar ik kan na een zoveelste "probeer om te keren !!" ook wel eens een knallende ruzie met haar proberen te forseren, toch blijft zij altijd kalm en beleeft wat ik ook bijzonder knap vind !!!

Dan nog even een willekeurig hoogte en diepte punt....

Diep....een hele dag met bijna alleen maar pallets van een ton (1000 kg) in de weer geweest, dan ben je 's avonds behoorlijk bekaf.

Hoog....Lossen/overladen op de boot naar Texel en daarna even bakkie doen bij mijn broer in Den Helder die daar net 100 meter vanaf woont, daar kom je tenslotte ook niet iedere dag.

1 opmerking:

Anoniem zei

Heee!!! Ik ken die boot!!!! ;-)
Hebben wij daar niet eens op gezeten?