dinsdag 26 januari 2010

De draad weer opgepakt....

Het is inmiddels al weer 1,5 jaar geleden na mijn laatste berichtje op de blog, vaak denk ik als ik weer eens iets meemaak onderweg "dat moet ik eens in mijn blog zetten", maar eenmaal thuisgekomen ben ik dat ook net zo snel weer vergeten.

Dan nu toch de stap om weer eens iets op te schrijven.

Een kleine résume van de afgelopen tijd...
Na veel westland, rotterdam, den haag en nog veel meer windstreken heb ik eigenlijk het beste mijn draai gevonden in noord-holland, nu is bij ons in het bedrijf niets "vast" maar ik reken die omgeving dan toch wel een beetje als "mijn rondje".
De plaatsen Hoorn, Alkmaar, Den Helder, Schagen ken ik bijna als mijn spreekwoordelijke broekzak en natuurlijk ook in de talloze kleinere plaatsen ben ik vaste bezoeker en weet mijn klantjes blindelings te vinden. Hierdoor is het kontakt met die vaste klantjes ook bijzonder goed en soms wel eens "te" goed, als je bijvoorbeeld uit beleefdheid het zoveelste "bakkie" achterover slaat, en je de rest van de dag bij iedere stop eerst naar de wc moet rennen, die weet je bij vaste klanten dan wel heel snel te vinden en dat is dan weer een voordeel..!!
In mijn laatste posting berichte ik over een start met een nieuwe (lees andere) auto, met deze combinatie heb ik de nodige kilometers gemaakt, ik weet niet waar de teller op stond toen ik 'm kreeg, maar ik denk dat ik er toch een kleine twee ton op de klok bijgezet heb en ik heb in december afscheid van deze auto genomen met bijna een miljoen kilometers op de teller.
Eind 2009 stonden stonden er bij de Daf dealer in Barneveld drie nieuwe CF trekkers achter het hek, en aan de citroengele kleur is dan meteen duidelijk voor welk bedrijf deze bestemd zijn, en dan kan het grote speculeren beginnen...
Wie komen er aan de beurt voor één van die hagelnieuwe trekkers...., natuurlijk hoopte ik ook mijn oude auto te kunnen verruilen voor zo'n veel modernere daf, automaat, cruise control, koelkast, standkachel en voor de zomer een lekkere airco, allemaal zaken die veel van mijn collega's al lang hadden maar die in mijn auto ontbraken.
Eind december werd ik door verschillende collega's ingelicht dat ik de gelukkige eigenaar/bestuurder zou worden van zo'n nieuwe daf, maar ik had zelf nog niets gehoord....!!??

Maaaaar..het voor mijn gevoel lange wachten is rijkelijk beloond en nadat de auto op de eerste zaterdag in januari 2010 op kenteken kwam, ben ik 'm gelijk gaan halen om thuis mijn eigen spullen een plekje te geven in die toch wel erg mooie cabine, klaar om diezelfde maandag daarop de eerste kilometers te gaan maken met m'n nieuwe aanwinst.

Dat weekend heeft het behoorlijk gesneeuwd in Nederland en ik kon dus maandag vol aan de bak met een mooie rit Drente/Groningen. Laat het daar nu net vreselijk hard hebben gesneeuwd en een dikke deken witte zooi van wel bijna 30 centimeter was mijn lot. Sneeuw is mooi, maar dan wel op vrijdagavond vallen en maandag weer weg....
Direkt bij de eerste klant was het al raak, deze lag een kleine 400 meter van de redelijk begaanbare weg, gelegen aan een smalle landweg waar door de sneeuw de weg niet van de berm te onderscheiden was, gelukkig waren er al een paar auto's mij voor gegaan en zo kon ik nog enigzins schatten waar het midden van de weg moest liggen.
Even binnen melden en natuurlijk moest ik helemaal aan de andere kant van het terrein lossen, daar was de sneeuw nog ongerept en nadat ik met m'n vorige auto al een paar keer flink vast heb gestaan in de sneeuw vreesde ik het ergste....

Geluk bij een ongeluk, mijn klant was een aannemer met een flink aantal grondverzet machines, dus werden de heren grondwerkers die 's ochtend lekker op tijd waren gekomen om nog even te kunnen genieten van een "bakkie", bruut verstoord en aan het werk gezet om voor mij het pad en de ingang naar het terrein sneeuwvrij te maken.

Inmiddels rijdt ik nu drie weken met de nieuwe auto, vreselijk fijne auto, maar door alle sneeuw en vooral de pekel van afgelopen weken heb ik weinig kunnen genieten van mijn mooie glimmende werkpaard, en staat de auto er net zo vervuild bij als de rest van het wagenpark.

Nu is een mooi praatje niets zonder het bijhorende plaatje, en daar is sluit ik dan ook maar mee af, en beloof mezelf snel weer iets te schrijven......



Geen opmerkingen: