zaterdag 22 december 2007

Alles is binnen....

Na 22 september gestart te zijn, kan ik nu drie maanden later zeggen dat ik alle papieren op zak heb. Gisteren 21 december heb ik het laatse examen voor trailer/aanhanger met succes afgelegd. In voorbereiding op dit examen heb ik gekozen voor twee volle dagen lessen i.p.v. vijf of zes lessen van drie uur. Het voordeel hiervan is dat je niet steeds opnieuw hoeft te wennen aan de auto en het rondje rijden kan iets groter worden waardoor je in één dag veel verschillende verkeerssituaties kunt behandelen. Tijdens de tweede en laatste les hebben we nog een belangrijk aspect van het chauffeursvak behandeld n.l. het eten van een balletje in een chauffeurscafé.
Tijdens het examen zijn we na het aankoppelen dwars door Ede gegaan met een paar behoorlijk moeilijke bochten en lastige situaties, tot slot een stuk industrieterrein en even achteruit voor een laadperron steken als bijzondere verrichting. Verder met een grote bocht om Ede heen teneinde terug te rijden naar de rijschool.
De rit verliep op één stoeprandje na bijna geheel vlekkeloos, alleen het achteruit rijden naar het laadperron kan nog enige oefening gebruiken.
Komende week kan ik op het gemeentehuis mijn nog verse rijbewijs C om gaan ruilen voor een nog versere CE exemplaar.

1 opmerking:

Anoniem zei

Van Harte Gefeliciteerd.
Je hebt me wel erg lang in spanning laten zitten.Ik wens je voor 2008 veel veilige kilometers toe en voor jullie samen een hele fijne kerstmis en veel geluk en gezondheid voor 2008.

Groetjes Irene