maandag 10 december 2007

Een weekje verder

Hallo lieve blogvrienden...


Toen ik in november vertrok van Pharos naar van Reenen werd ik dringend doch vriendelijk gevraagd deze blog wel regelmatig te updaten. We zijn een week en twee postings verder maar ik krijg helemaal geen reakties.....

Ik ga er dan maar vanuit dat het zonder Erik en mij bijzonder saai is en dat jullie helemaal uitgekakt op de bank gaan zitten.
Ik heb inmiddels al vele wegen gezien, en iedere dag ontmoet ik weer een nieuwe uitdaging. Ik rijdt regelmatig naar het westen en daarbij komen dan ook de grotere plaatsen aan bod, toch vreemd dat juist grotere plaatsen bestaan uit veel kleinere straten. Ik heb bijvoorbeeld in Leiden al een paar behoorlijke smalle momenten gehad, hopeloos verdwaald en de enige overgebleven weg was opengebroken, dat zijn momenten dat je jezelf even achter het oor krapt en bijna de moed laat varen. Vanochtend had ik zo'n moment op een dijkwegetje in de buurt van Aalsmeer. Na een kleine kilometer werd de weg steeds smaller en smaller en ik was al een bocht tegen gekomen waar ik toch een paar keer moest steken om daar doorheen te komen. In zo'n geval is achteruit terug ook geen optie en word het zoeken naar een geschikte plek om te keren. Dit keer had ik wederom geluk en bij een boerderij die verbouwd werd had ik net genoeg ruimte om met een flink aantal keren te steken de boel toch weer de andere kant op te krijgen. Achteraf zat het adres waar ik moest wezen helemaal aan het begin van datzelfde dijkweggetje en had ik er helemaal niet ingehoeven. Dat is meteen ook een groot struikelblok....hoe groter het bedrijf hoe kleiner het huisnummer op de gevel, of ze hebben een gevel om je vingers bij af te likken zo mooi, die ga je toch niet ontsieren met een naam of nummer.... Aan de andere kant kom je nog eens ergens...vorige week heb ik heerlijk mijn broodtrommeltje leeggegeten tussen de viskotters in ijmuiden en zitten genieten van een groot containerschip welke het Noordhollands-zeekanaal op ging. Ook leuk in het westen van het land zijn de bezoekjes aan verschillende kwekers...kerststerren, orchideeen en allemaal zover als het oog kan rijken, meters lange lekker geurende kassen. Vorige week was ik 's avonds helemaal afgebrand, deze week heb ik al veel meer energie, de file's vallen mee en zoals je hierboven kunt lezen is elke dag weer anders. kortom ik vermaak me prima.....

5 opmerkingen:

Jacko zei

Mooi man!

Ooit ga ik nog eens een dag met je mee Dreeeeeeeetje. Maar dan moet het wel langer licht zijn dan nu. Ergens in het voorjaar of zo.

Deal

Anoniem zei

dan hoop ik dat je donderdag of in ieder geval vrijdag niet verdwaald en een beetje uitgerust bent om
weer een keer in 3bergen te komen...
en verder veel suc6.

grzzz cees.

Erik! zei

Hey maatje. Klinkt allemaal leuk zo, niet dan? En zo leer je steeds weer een beetje van het mooie vak erbij.
Bij Pharos zijn ze ons al vergeten denk ik. Helemaal geen reacties van onze oude collega's......

Anoniem zei

We zijn jullie nog niet vergeten hoor. Het is wel een beetje onwerkelijk allemaal. Het is net of jullie op vakantie zijn en weer terugkomen. Ik blijf het wel volgen.


Groetjes Irene

Anoniem zei

Hoi Dre en ook Erik als je dit meeleest. Sorry dat ook ik niks heb laten horen maar zoals je weet zit ik niet zo vaak achter internet.Maar omdat er klachten waren dat je niks van je ex-collega's hoorde dacht ik er ook aan,dus bij deze.Fijn om te lezen dat je het naar je zin hebt(toch?) Zo zie je nog eens wat van Nederland.Heb je veel last van de files?Ik wens je fijne feestdagen toe en een gezond 2008(ook voor Erik natuurlijk).

Groetjes van je ex-collega Karin